Q&A - Serwis Informacyjny Polskiego Prawa Sp. z o.o. - Sipp

Najczęściej zadawane pytania
Odpowiedzi i opinie

Pytania & Odpowiedzi

Skorzystać z usługi doradczej Serwis Informacyjny Polskiego Prawa Sp. z o.o.- SIPP można kontaktując się za pomocą: Strony internetowej: https:/sipp.pl/, Telefonicznie: (12) 352 32 70, E-mailem: bok@sipp.pl, Faksem: (12) 311 46 64, Listownie: Kontakt Serwis Informacyjny Polskiego Prawa Sp. z o.o. al. 29 Listopada 130/208 31-406 Kraków. Kontaktując się z nami poprzez stronę internetową za pomocą formularza kontaktowego lub pozostałymi sposobami otrzymają Państwo instrukcję jak skorzystać z naszych usług.
Naszym Klientom oferujemy porady prawne, świadczone przez wykwalifikowanych prawników i specjalistów z różnych dziedzin. W ramach usługi mają Państwo dostęp do wszystkich odpowiedzi naszych ekspertów z wielu dziedzin, w tym: prawo, gospodarka, podatki, bezpieczeństwo pracy, dotacje i oświata. W każdej sprawie można zadać pytanie naszemu ekspertowi, który dokładnie przyjrzy się każdej sprawie i spróbuje wybrać najlepsze rozwiązanie. Gwarantujemy, że zrobimy wszystko, aby jak najskuteczniej przyczynić się do rozwoju Państwa przedsiębiorstw, dzieląc się naszą wiedzą i podsuwając najbardziej efektywne rozwiązania. Państwa zadowolenie oraz opinie o Serwis Informacyjny Polskiego Prawa Sp. z o.o. jest dla nas priorytetem i inspiracją do dalszego rozwoju.
Szkolenia, które oferujemy pozwalają na podniesienie wiedzy i kwalifikacji z zakresu: prawa pracy, bhp i innych. Każdy z uczestników szkolenia po jego ukończeniu otrzymuje imienny certyfikat. Nasze szkolenia są dostosowane do aktualnego stanu prawnego. Szkolenia polecamy nie tylko osobom rozpoczynającym pracę ale też osobom z długoletnią praktyką zawodową.  W naszej ofercie znajda Państwo m. in. szkolenia z zakresu Prawa Pracy, w tym w szczególności: 1. Pracownicy tymczasowi; 2. Nawiązanie stosunku pracy, Rodzaje Umów; 3. Zasady prawa pracy. Będziemy wdzięczni za ewentualne uwagi dotyczące szkoleń. Prosimy także o opinie. Serwis Informacyjny Polskiego Prawa Sp. z o.o.
W 2014 roku konsumenci, czyli osoby indywidualne nieprowadzące działalności gospodarczej, uzyskali możliwość ogłoszenia upadłości. Do tej pory możliwość ta zarezerwowana była wyłącznie dla przedsiębiorców. Na podstawie ustawy „Prawo upadłościowe i naprawcze” osoby, które utraciły możliwość spłaty swoich zobowiązań i spełniają kilka innych kryteriów, mogą ogłosić upadłość i w ten sposób zredukować zadłużenie. W szczególnych przypadkach możliwe jest również całkowite oddłużenie. Należy tutaj nadmienić, że konsument nie może, ot tak ogłosić upadłości. Jest to procedura sądowa połączona z analizą wniosku o upadłość i dokumentów. O warunkach i procedurze piszemy w innych publikacjach. W tym artykule chcemy się skupić jedynie na liczbach i statystykach ogłaszanych upadłości. Według statystyk prowadzonych przez Centralny Ośrodek Informacji Gospodarczej ilość upadłości konsumenckich rośnie z roku na rok. W 2018 ogłoszonych zostało ponad 6,5 tysiąca upadłości konsumenckich. Rok wcześniej wśród konsumentów było 5535 bankrutów. W roku 2016 sądy ogłosiły upadłość 4434 osób. W roku 2015 – pierwszym roku obowiązywania ustawy – było ich 2112. Najczęściej upadłość ogłaszają osoby w grupie wiekowej 40-49 lat. Średnia kwota zadłużenia, które sądy redukowały lub umarzały to 160 tysięcy złotych. Najczęściej umarzane były długi osób, które miały zaciągnięte kredyty we frankach szwajcarskich. Przez wysoki kurs tej waluty, a co za tym idzie wzrost wysokości raty kredytowej, osoby te utraciły możliwość spłaty comiesięcznych rat, ponieważ przekroczyły one ich możliwości zarobkowe. Gdzie jest najwięcej bankructw osobistych? Najwięcej bankrutów odnotowuje się w województwie mazowieckim. Wysoka liczba dłużników ogłaszających upadłość mieszka też w województwach śląskim i małopolskim. Najmniejsza liczba upadłości konsumenckich ogłaszana jest w województwie podlaskim, opolskim, lubelskim i lubuskim. Co to jest upadłość konsumencka? Upadłość konsumencka to sytuacja, która powstaje na przestrzeni kilku lat. Nie jest to proces, który pojawia się nagle. Długi takich osób narastają latami i zwykle osoby te mają po kilka zaciągniętych zobowiązań – kredytów, pożyczek, zakupów na raty itp. Najczęściej osoby, wobec których ogłoszono upadłość konsumencką, już wcześniej notowane były w rejestrach dłużników. Upadłość konsumencka to często jedyna szansa dla dłużnika na wyczyszczenie historii finansowej i oddłużenie. Przepisy te mają na celu ochronę osób, które wpadły w spiralę zadłużenia, a jednocześnie mają umożliwić wierzycielom przynajmniej częściowe odzyskanie pieniędzy. Niestety przepisy te są czasami wykorzystywane przez nieuczciwe osoby, które chcą uciec przed odpowiedzialnością za długi. W tym roku (2019) wchodzą przepisy, które umożliwią ogłoszenie upadłości konsumenckiej osobom, które stały się niewypłacalne na skutek umyślnego działania bądź rażącego niedbalstwa, a więc np. brały kolejne pożyczki, choć wiedziały, że ich nie spłacą. Jak będzie działał ten mechanizm okaże się za jakiś czas.

Dane kontaktowe

Serwis Informacyjny Polskiego Prawa Sp. z o.o.

Al. 29 Listopada 130/208 31-406 Kraków

NIP: 6783163335

REGON: 365745929

KRS: 0000644588

Sad Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy

   Fax (12) 311 46 64

  Tel. (12) 352 32 70

 

   Email: bok@sipp.pl

Ocena

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x